MSHost.cz https://forum.mshost.cz:443/ |
|
Návod pro začátečníky : Úplný začátek https://forum.mshost.cz:443/viewtopic.php?f=18&t=15728 |
Page 1 of 1 |
Author: | FirstMn [ Sat 11. May 2013 0:46:04 ] |
Post subject: | Návod pro začátečníky : Úplný začátek |
Takže , je třeba si začátkem uvědomit : 1. Na co script potřebujete ? 2. Umíte anglicky ? A pokud ano , jak moc dobře ? 3. Umíte číst ? Umíte myslet , pamatovat ? Toť vše. Všechny "body" jsou pro vaše +. Pokud umíte anglicky , neváhejte a jděte na [url=wiki.mtasa.com]wikipedii mtasa[/url]. Pokud neumíte anglicky , budete muset čerpat z návodů zde, jelikož ve wikipedii toho moc česky napsáno nenajdete. Tak a je to tu ! Vás první script. Prvně si musíte uvědomit , v čem chcete pracovat , v čem vám to vyhovuje. Můžete zkusit klasický poznámkový blok, nebo Notepad ++, nebo MTA Script Editor. Já osobně používám Notepad ++. Nyní se tedy pusťme do psaní prvního funkčního scriptu : Otevřete váš editor (Pozn. blok, Notepad++, nebo MTA Script Editor). Tak a máte nejtěžší krok za sebou . Nyní budete jen psát. Do editoru napište(nebo odemně zkopírujte) tento kod : Code: function prvniFunkce(hrac) outputChatBox("* Ahoj ! Tady je muj prvni script co funguje !") end addCommandHandler("prikaz", prvniFunkce) V dalším "pokračování" tutoriálů si řekneme co jaká věc/ slovo znamená, teď se zabýváme pouze úplnými základy. Zkopírovali jste, nebo opsali. Nyní Uložte soubor jako ... prvni_script.lua Proč je zvýrazněno .lua ? Protože to je přípona souboru .lua .Dá se otevřít v jakémkoli textovém editoru. Script máte na ploše , např.. Nyní vytvořte složku , třeba muj_prvni_script.Do té složky přesunte váš soubor se scriptem.(prvni_script.lua) Teď ale je třeba ještě něco , co zorganizuje jaký je typ toho scriptu , jaký je jeho název,autor, apod. K tomu slouží meta.xml Napište do meta.xml následující kod(nebo zkopirujte): Code: <meta> <info type="script" name="Muj prvni script" author="MujNick"></info> <script src="prvni_script.lua"></script> </meta> Nyní máte zcela funkční script.Máte tedy složku muj_prvni_script, ve které je meta.xml a prvni_script.lua . A je to ! Nyní stačí jen otestovat, zda funguje. Nyní přesuňte složku muj_prvni_script do složky : \MTA San Andreas 1.3(Nebo jakákoli jiná složka kde máte MTA)\server\mods\deathmatch\resources . Tak. Teď máte script v serveru. Jakém ? Víte jak spustíte MTA jak máte Map Editor ? Tak to je server, tzv. místní server, ke kterému se nepřipojujete online , protože je na vašem pc.Máte dvě možnosti jak se k němu připojit / dostat : 1. Můžete použít map editor: a) Zapněte MTA:SA, klikněte na Map Editor b) A jste v místním serveru. Jste v Map Editoru ! 2. Spustíte local server podle svého: ... Tohle budeme probírat jindy , protože to je pro pokročilejší ... Jste v map editoru. Váš místní server(Map Editor) načetl tzv. "resources", v překladu zdroje. Co to jsou resources ? To jsou jako programy ve Windowsech. Neboli jinak řečeno , scripty. Váš script (dále jen resource) se jmenuje muj_prvni_script(název složky = název resource). Použijeme příkaz /start , který zapne váš resource.Napište /start muj_prvni_script .(Znak _ napíšete držením Shift a vlevo hned to vedle něho). Tak.Teď máme zaplý váš script. Váš script vlastně při napsání příkazu /prikaz zobrazí do chatu zprávu Ahoj ! ... Zkuste to ! Napište /prikaz. A Ejhle . Funguje ? Tak jste práve "prostoupili" první zkoušku v začátku LUA Scriptingu. - V LUA se používají anglická slova.Má anglickou wikipedii, proto je dobré umět anglicky - Scripty se píší normálně v textových editorech, koncovka souboru se scriptem je .lua - Scripty musí mít přiložený soubor meta.xml, který říká co je to, jaký má název , jaký je autor - Ve scriptech se píše bez Diakritiky ! - Scripty lze otestovat pomocí Local serveru(Místního serveru), pokud nefunguje , použiji debugscript - Resources znamenají Zdroje , v MTA to jsou scripty. Resources se zapínají pomocí příkazu /start , vypínají /stop. Pro úvod bych chtěl říct , že už umíme hodně základů , ale pořád ne všechny. Dokud se všechny nenaučíte , nemůžete začít scriptovat ! Mapa je také resource , ale odlišuje se od ostatních. Jistě každý ví co je to mapa, objekty , spawnpointy , apod.. Mapa je ale také soubor.map, ve kterém je zapsáno kde je jaký objekt, spawn, auto, a další. Pamatujete na příklad s meta.xml v prvním návodu ? Bylo tam jistě jako něco <info type="script" .... Pro mapu potřebujete napsat map, nikolo mapa, nebo maps.. Rozlišujeme celkem 3 typy Resources - Map,Script,Gamemode Známe dvě , třetí je vlastně mapa a script dohromady. V Meta.xml v případě že je to mapa , musí být vypsán soubor s mapou (.map)! Příklad : Code: <meta> <info gamemodes="race" type="map" name="Název vaší mapy" author="Kdo ji vytvořil ?" version="1.0.0"></info> <map src="Soubor_s_mapou.map" dimension="0"></map> </meta> Všimli jste si nové kolonky, gamemodes. To jsou gamemody , pro tento resource , mapu. Tzn. že tato mapa bude pro Race. Také je tu novinka , a to <map src. Zde se píše soubor s mapou. |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |