První script, popis() -< argumenty v kulatých závorkách jsou
POVINNÉ argumenty
[] -< argumenty v hranatých závorkách jsou
NEPOVINNÉ argumenty
Povinné argumenty je třeba vypsat, bez nich funkce nebude fungovat správně.Nepovinné nemusíte , ale můžete.
Code:
function mojeFunkce(hrac)
outputChatBox("* Funkce funguje !")
end
addCommandHandler("funkce" ,mojeFunkce)
function mojeFunkce(hrac)
-- Vlastní (vaše) funkce, nějaká věc co chcete udělat.Potřebujete její název , a potom popř její argumenty (hrac).
outputChatBox("* Funkce funguje !")
-- Už samotná funkce, outputChatBox. Vypíše do chatu zprávu. Má tyto argumenty:
(text[,element,r,g,b,hex boolean])
text - Musí být v " " !
element - Pro koho / komu bude zpráva doručena ?(Elementy zde budou pouze hráči nebo getRootElement())
r,g,b - R,G,B jsou barvy.Red,Green,Blue.Maximum jedné barvy může být 255.
hex boolean - Poslední argumen je boolean. Určuje zda budou povolené HEXy , či nebudou.
addCommandHandler(commandName, function)
commandName - Musí být v " ".Název příkazu , to co napíšete za / .
function - Funkce , která bude vykonána při napsání tohoto příkazu.
endend znamená konec. V našem příkadě ukončuje funkci. Funkce začíná function (), končí end.
Nové pojmy:Začneme lehčími -
Boolean = Hodnota která má jen dvě možnosti -
true nebo false.Nic jiného nikdy.
Element = Prvky ve hře. Vypsány zde :
https://wiki.multitheftauto.com/wiki/ElementgetRootElement() = Vidíte Element.Ano souvisí to s nimi. getRootElement() znamená
VŠICHNI a nemá žádné argumenty.
end = Konec. Ukončuje Funkci,Podmínku,Loop.
Co když budu chtít - _nějakou podmínku_ ?A jsme u toho ! Podmínka, pokud něco bude,je , se vykoná, tak se stane ta a taková věc.
Podmínka se musí ukončit , stejně jako funkce, pomocí end
Podmínka je poněkud jiná než funkce. Rozbor / Syntax je :if (podmínka) thenv (podmínka) musí být uvedeno co má být splněno, apod..Můžete použít také
not,
or,
and,
else, nebo elseif.Příklad podmínky :
Code:
local napsatDoChatuCau = outputChatBox("Cau!!!")
function podminecka(hrac)
if (outputChatBox("* Podminka, pokud se tento text vypise")) and (outputChatBox("Čau")) or (outputChatBox("Nazdar")) or not (outputChatBox("Nesplnit !"))then
outputChatBox("*Podminka splnena !")
else
outputChatBox("*Podminka nesplnena !")
end
end
addCommandHandler("podminka", podminecka)
Tato funkce říká , že pokud bude prvni text vypsán, a druhý (čau) taky, nebo třetí (nazdar), nebo se nenapíše čtvrtý (nesplnit!),tak se napíše Podmínka splněna. Pokud tomu tak nebude , napíše se Podmínka nesplněna.
Opět jsou tu nové pomy !Nové pojmyif then = Podmínka. Mezi if a then musí být co má být splněno.Musí být ukončena pomocí end.
and = A. V podmínce se musí splnit dvě věci.
or = Nebo. V podmínce se splní ta věc, nebo ta druhá.
not = Ne/Zápor.Nesmí to být vykonáno / musí být vykonán pravý opak.
else = Jinak. Pokud tedy nebude splněn obsah podmínky , následuje else a funkce za tím.
elseif = Jinak Podmínka. Další podmínka. Výhoda je ta, že pokud už jste jednu udělali a pak elseif, uzavíráte to jako jednu podmínku.
local = Definujete.Píše se local vasText(Proste co chcete napisete) = funkce.(local chat = outputChatBox)
Na závěr bych chtěl říct, že teď už toho umíte hodně. Myslím , že dále už to zvládnete sami.Pokud ne , a potřebujete pomoci > pište !